Velkommen på uddannelsen international handel og markedsføring

Her på siden har vi samlet en række vigtige oplysninger til dig, som er ny studerende på professionsbacheloruddannelsen i international handel og markedsføring. Klik på overskrifterne for at læse indholdet.

Frem til studiestart kan der blive lagt flere oplysninger ind, så kig på siden nogle gange i løbet af august og tjek, om der er nye oplysnin­ger til dig.

Vigtige datoer

Studiestart

Mødetidspunkt:
Mandag d. 29. august
Tidspunkt oplyses senere

Mødested:
Erhvervsakademi MidtVest
Gl. Landevej 2
7400 Herning 

Lokale:
Oplyses senere

Boglisten, der evt. også indeholder oplysninger om minimumskrav til computer, forventes at være klar fra uge 32. Du kan finde boglisten her.

Bemærk: Du skal holde øje med, at boglisten er gældende fra studiestart 2022. 
Hvis der står 2021 på listen, er det fordi, der endnu ikke er lagt en opdateret bogliste ind. Du skal først købe bøger, når du har boglisten for 2022.

Vi gør opmærksom på, at det fuldt ud er dit ansvar at indkøbe bøger til studiet inden studiestart.

Du skal betale for studiematerialer, studiekort, JTI-test, InnoCamp, kopi/print mm.
Det er obligatorisk og skal betales inden studiestart via dette link - hvis din uddannelse ikke kan vælges skyldes det, at de sidste beløb ikke er klar. Tjek venligst senere. 

Husk at vælge den rigtige uddannelse/by samt "billet-type", når du kommer ind på linket.

Når du er optaget på professionsbacheloruddannelsen, kan du søge SU. Du skal dog være opmærksom på, at der er forskellige ansøgningstidspunkter afhængig af, hvornår du har afsluttet din adgangsgivende uddannelse:

  • Hvis du har afsluttet din adgangsgivende uddannelse i juni 2022, kan du søge om at få SU i sommerferien. Du kan derfor søge 2-4 dage efter du har sagt ja-tak til studiepladsen.*
    Du skal angive studie­startstidspunktet til den 1. juli 2022. 
    BEMÆRK: For at få SU i juli måned, skal du have søgt senest den 31. juli 2022.
  • Hvis du har afsluttet din adgangsgivende uddannelse før juni 2022, kan du først søge SU fra den 1. august. Du skal angive studiestartstidspunktet til den 1. september 2022.

For begge ansøgningstidspunkter gælder følgende:

Du skal bruge dit NemID til at logge på "minSU” på su.dk. HUSK, at du skal søge til din professionsbacheloruddannelse. 

*Hvis du får en fejlmeddelelse, når du søger, skyldes det muligvis, at systemet endnu ikke har registreret din overbygningsuddannelse (tjek øverste højre hjørne i minSU). I så fald skal du vælge "anden videregående uddannelse", når du søger. Herefter finder du Erhvervsakademi MidtVest på listen og kan søge.

Har du spørgsmål vedrørende SU, kan du efter uge 30 kontakte vores SU-medarbejder.

Hvis du har en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, er det muligt at modtage støtte, der sikrer, at du kan uddanne dig på lige fod med andre, selvom du har en funktionsnedsættelse.

Læs mere HER om støtteformer, ansøgningsmuligheder, sagsbehandling mm. 

For rådgivning og vejledning

Skriv til sps@eamv.dk eller ring på tlf. 2969 8171.

Du kan læse mere om specialpædagogisk støtte her.

OBS: Der er lang sagsbehandlingstid fra styrelsens side. 
Det er derfor vigtigt, at ansøgningerne bliver lavet så snart du er optaget og indskrevet på studiet. 

Hvis du efter studiestart tænker, at det kunne være en hjælp med støtte, skal du ligeledes få søgt så hurtigt som muligt. 

Hvis du er optaget på uddannelsen som led i en revalidering, er det vigtigt, at du hurtigst muligt giver os besked om dette på mail studieadm@eamv.dk. I mailen skriver du dit navn og den uddannelse, som du er optaget på, samt hvilken kommune eller hvilket jobcenter, der har bevilget din revalidering.

Vi har ikke brug for andre informationer fra dig, da vi herefter vil få tilsendt de relevante dokumenter fra kommunen/jobcentret.

Her kommer der oplysninger om DSR's arrangement for nye studerende.

Vi har oprettet en årgangsgruppe på Facebook, som vi vil opfordre dig til at blive medlem af.
Du kan blive medlem ved at klikke her:

Gruppen må anvendes til at dele studiemiljø- og studierelevante opslag som fx informationer fra DSR, spørgeskemaer til gruppearbejde, informationer om fester og andre arrangementer og meget mere. 
EAMV vil anvende gruppen til at orientere omkring studierelevante tiltag fra foreninger, bibliotek, egne arrangementer, studiejob mv. Bliv en del af gruppen og gå ikke glip af sociale aktiviteter og begivenheder.