Praktik er et springbræt til job

08. jan 2018

27-årige Nanna Christensen har som markedsføringsøkonom-studerende på erhvervsakademiet i Herning fundet sin drømmepraktikplads hos designvirksomheden Hübsch. Det kan være springbrættet til at lande et godt job, når uddannelsen er slut.

Kvinde sidder og arbejder
Nanna har landet sin drømmepraktik i designvirksomheden Hübsch

Et praktikforløb i en virksomhed eller organisation er en fast del af uddannelserne på Erhvervsakademi MidtVest, og det skal give de studerende en balance mellem teoretisk læring og praktisk udfoldelse, der klæder dem på til erhvervslivet.

"Praktikken vil give mig et større netværk og kendskab til jobmarkedet, som kan være et springbræt til et arbejde" 

Nanna Christensen, markedsføringsøkonom

Nanna Christensen er en af de mange studerende på erhvervsakademiet, som sætter stor pris på, at man som studerende får mulighed for at lægge lærebøgerne til side til fordel for at få fingrene i mulden.

"Det giver mig en mulighed for at anvende de ting, jeg lærer på studiet. På studiet kan man godt leve lidt i en osteklokke, så derfor er det genialt, at vi kommer ud i en virksomhed og får erfaring og udvidet netværket. For mig handler studiet i høj grad om at få noget viden og erfaring, som står sort på hvidt på CV’et," fortæller Nanna Christensen.     

En praktik med masser af markedsføring

Nanna Christensen skal i praktik hos den Ikast-baserede designvirksomhed Hübsch, der designer kvalitetsprodukter og interiørbrands.

Med sin markedsføringsøkonom-profil skal Nanna omkring hele paletten inden for markedsføring – alt lige fra at sætte strøm til Hübsch sociale medie-kanaler og forme digitale strategier til koordinering af events.

"Vi glæder os til at starte forløbet med Nanna, da vi tror på, at det både er noget, der kan udvikle hende og os som virksomhed."

Daniel Henriksen, partner i Hübsch

Men selvom Hübsch er drømmepraktikken for Nanna, var der ikke tegn i sol og måne og stjerner på, at Hübsch skulle være Nannas praktikforløb.  

"Praktikken opstod via et iværksætterkursus på erhvervsakademiet, hvor Hübsch holdte et foredrag. Her blev jeg interesseret i virksomheden, og det lød som et super fedt sted. Så jeg gik efter foredraget op til oplægsholderen og partner i Hübsch, Daniel Henriksen, og fortalte ham, at jeg var interesseret i virksomheden. Jeg havde på det tidspunkt flere forskellige kontakter og mulige praktiksteder i støbeskeen, men via en god dialog med Hübsch var jeg bare solgt," fortæller Nanna Christensen endvidere.

En praktik udvikler begge parter

Hos Hübsch ser de frem til at få Nanna ombord og håber at begge parter får noget konstruktivt ud af forløbet.

"Vi glæder os til at starte forløbet med Nanna, da vi tror på, at det både er noget, der kan udvikle hende og os som virksomhed. Det bliver interessant at få nye øjne på vores markedsføring og kommunikation fra en person, der forhåbentlig kommer med noget ny viden, som hun kan bidrage med," fortæller partner i Hübsch Daniel Henriksen.

Nanna starter i praktik hos Hübsch den 15. januar, og hvis man spørger hovedpersonen selv, er der et mål med praktikforløbet, som overskygger alt andet.

"I sidste ende handler studiet om at få et relevant arbejde, og hvis Hübsch er det rette match, vil det være en oplagt karrieremulighed. Hvis det ikke kaster et arbejde af sig, skal det give mig et større netværk og kendskab til jobmarkedet, som kan være et springbræt til et andet arbejde", fortæller Nanna afslutningsvist.    

 

Bliv markedsføringsøkonom

Den 2-årige erhvervsakademiuddannelse til markedsføringsøkonom er en bred uddannelse inden for salg og markedsføring, der åbner en masse døre. Vores studerende får job som fx SoMe Manager, marketingkonsulent eller salgsansvarlig.

Læs mere