Designmanual

Se designmanual med eksempler og billeder. Til højre kan du downloade logoer mv.

EAMV-logoet er det primære grundelement i akademiets visuelle identitet.
Logoet anvendes på følgende måde:

  • Logoet skal fremstå skarpt på baggrunden.
  • Placér så vidt muligt logoet nederst eller øverst til højre i formatet.
  • Benyt altid en original logo-fil; lav ikke om på farven.
  • Logoet må ikke trækkes eller strækkes.

Du kan downloade godkendte logo-filer i .ai, .pdf, .png og .jpg-format i både CMYK og RGB-farve.
Disse kan downloades fra linket til højre.

Det primære og sekundære logo kan ses herunder.

Respektafstand

Luften omkring logoet svarer til bogstavet ‘V’ i logoet.
Når størrelsen på logoet ændres, ændres størrelsen på luften omkring logoet også.

Minimumstørrelse

Minimumsbredde på tryksager: 15 mm
Minimumsbredde på digitale platforme: 40 px
 

Logoet kan placeres på både hvide og farvede baggrunde og på billeder. 
Det er vigtigt, at der altid er tilstrækkelig kontrast til baggrunden, så logoet står tydeligt.

Undgå detaljerede eller komplicerede billeder og baggrunde med lav kontrast.

Logoet er unikt. Det må ikke ændres på nogen måde. Disse eksempler skal altså undgås.

De rigtige farver hjælper med at udtrykke essensen af EAMV. De spiller også en vigtig rolle for kundernes evne til at genkende et brandet. 

I tryksager bruges CMYK- og Pantone-farver, mens der på digitale platforme bruges RGB-/HEX-farver.

Bemærk: 
Ved brug af Pantone-farve afgøres Pantone-farven af den type papir (Bestrøget/Coated og Ubestrøget/Uncoated) der trykkes på.

EAMV-farver

Herunder ses de forskellige farvekoder på godkendte EAMV-farver.

De primære skrifttyper til tryk og webbrug er Teko og Montserrat.

Teko Regular bruges til overskrifter og store statements.  Skriften bruges altid med +10 i spatiering.

Montserrat Bold bruges til mellemrubrikker.

Montserrat Regular og Italic bruges til brødtekster.

Som alternativ skrifttype, når Teko og Montserrat af tekniske årsager ikke kan bruges (f.eks. i Word og PowerPoint), anvendes Arial.

Til breve og lignende benyttes skrifttypen Arial i str. 11pt til brødtekst.

Til mail benyttes skrifttypen Arial i str. 10pt, signaturen til mails er i størrelsen 9pt.

Til PowerPoints benyttes skrifttypen Arial i en letlæselig størrelse ikke under 11pt.

For at vi kan skabe et stærkt brand med et særpræget udtryk, er det vigtigt, at skrifttyperne bruges konsistent i alle sammenhænge – både på digitale platforme, i tryksager og ved skiltning.

Eksemplerne til højre skal derfor undgås.

Når de bliver brugt på den rigtige måde, er billeder gode til at skabe følelser og vise, hvem EAMV er, og hvad EAMV står for.

Retningslinjer for billeder:

  • Anvend altid farvebilleder
  • Efterstræb “ro” i billedet i form af rolige, lyse/hvide baggrundsfarver
  • Efterstræb klare kontrastfarver i billederne
  • Billeder skal vise bredden i EAMV’s målgruppe
  • Billeder skal være ukomplicerede, ægte og lette at relatere til
  • Efterstræb genkendeligt udtryk i billeder ved evt. at anvende fast fotograf, alternativt efterbehandling af billeder