Når du har sendt det digitale ansøgningsskema, vil du få en auto-kvittering på, at din ansøgning er modtaget.
Hvis vi har spørgsmål til din ansøgning eller mangler dokumentation, vil vi kontakte dig. Opfylder du ikke adgangskravene til den uddannelse, du søger på Erhvervsakademi MidtVest, vil du få et afslag, så snart vi har vurderet din ansøgning.
Du får svar i løbet af uge 27 eller 28.
Vi sender optagelsesbrevet via e-boks til ansøgere med dansk cpr-nr. Ansøgere, der ikke har et dansk cpr-nr. får svar pr. mail.
Du skal aktivt svare "ja-tak" eller "nej-tak" til den tilbudte studieplads. Det får du mere information om i optagelsesbrevet. Du skal svare senest 4 dage efter, du har modtaget optagelsesbrevet, og det er vigtigt, at vi får dit svar. Du er ikke endeligt optaget, før du har svaret ja-tak. Og hvis du ikke ønsker den tilbudte studieplads, skal du svare "nej-tak", så vi hurtigt kan tilbyde pladsen til en på ventelisten.
Når du har fået besked om, at du er optaget, og har svaret "ja-tak" til den tilbudte studieplads, kan du søge om SU på ”minSU” (www.su.dk). Du skal dog være opmærksom på, at der er forskellige ansøgningstidspunkter afhængig af, hvornår du har afsluttet din adgangsgivende uddannelse:
For begge ansøgningstidspunkter gælder følgende:
Du skal bruge dit NemID til at logge på "minSU” på su.dk. HUSK, at du skal søge til din professionsbacheloruddannelse. Hvis du får en fejlmeddelelse, når du søger, skyldes det muligvis, at systemet endnu ikke har registreret din overbygningsuddannelse (tjek øverste højre hjørne i minSU). I så fald skal du vælge "anden videregående uddannelse", når du søger. Herefter finder du Erhvervsakademi MidtVest på listen og kan søge.
Mandag den 30. august 2021 er der studiestart for nye studerende på professionsbacheloruddannelserne.
Har du spørgsmål til optagelse, ansøgning eller andet, er du velkommen til at kontakte vores optagelsesteam for nærmere information på mail studieadm@eamv.dk.